iskola előkészítő foglalkozás
Miért van szükség iskola előkészítésre?
- Mert egyre több a tanulási nehézséggel küzdő kisgyermek az iskolában.
- Mert nem az iskolában alakul ki a tanulási nehézség! Annak már sok-sok előjele van óvodás korban!
- Mert a tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének időszaka az óvodás korra esik.
- Az iskola-előkészítő foglalkozásokkal csökkenthetjük a tanulási nehézséggel iskolába kerülő gyerekek számát.
Tanulási zavarokat jelző tünetek óvodáskorban
- megfigyelési szempontokból megfigyelhető
- figyelem, koncentráció szintje csökkent
- észlelés minősége: auditív, vizuális, taktilis, helyzet- és mozgásérzékelés érintett
- beszédszerveződés, artikulációs problémák
- emlékezet, szerialitás területe
- téri tájékozódás, testséma, lateralitás még kialakulatlan
- mozgáskoordináció, finommotorika minősége nem megfelelő
Minden iskolaelőkészítő turnust egy NILD teljes pszicho-pedagógiai méréssel kezdek, amikor is feltérképezésre kerülnek a gyengén működő részképességek mozgásfejlettség, általános tájékozottság, matematikai, nyelvi, fonológiai, szövegértési területen. Ezután kerül sor a program megtervezésére.
A kiscsoportos iskola-előkészítő foglalkozások legnagyobb előnye, hogy heti 2 alkalommal elég idő jut a gyermekeknek a gondolkodásra és kizárólagos figyelmet kapnak. Így fontosnak, értékesnek érzik magukat, ami magabiztossá teszi őket. Ez pedig már fél siker az iskolában!
Az iskola-előkészítő foglalkozásokon célzott játékokkal, gyakorlatokkal, feladatokkal készítem fel a gyermeket az iskolakezdésre. 45 perces kognitív NILD fejlesztéssel megerősítjük azokat a részképességeket, melyek az eredményes tanuláshoz szükségesek, majd egy 45 perces csoportos TSMT foglalkozással érlelem az idegrendszert, és fejlesztem sok egyéb mellett a mozgáskoordinációt
45 perc NILD fejlesztés:
A NILD Tanulási Terápia egy komplex tanulási módszer, mely összerendezi a két agyfélteke munkáját. A NILD eszköztára segítséget nyújt az információ befogadásában, feldolgozásában és különböző stratégiákat ad a problémák megoldására. A módszer GONDOLKODNI TANÍT. A NILD program jelenleg 26 technikát tartalmaz, amelyek hatásosan fejlesztik a tanulási zavarokat okozó kognitív diszfunkciókat, hibásan működő részképességeket. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik, amit a terapeuta tudatosan alkalmaz a hibásan működő funkciók fejlesztése érdekében.
45 perc TSMT torna:
Csoportos TSMT foglalkozásokon 2 hétig gyakorolunk egy-egy pályát ( körpálya, elemi pálya, sorpálya, gördeszkás és labdás pálya) ahol rengeteg fejlesztésre adott a terület.
A TSMT fejlesztés célja iskolaéretlenség esetén:
- A mozgások rendszeres és többszöri átélésének célja az elmaradt idegrendszeri struktúrák érésének beindítása.
- A szenzomotoros és a konkrét műveleti szintre jellemző aktivitások, helyzetek és mozgások gyakorlása, interiorizálása elősegíti azoknak az idegrendszeri struktúráknak a fejlődését, amelyek szükségesek a sikeres iskolai beváláshoz (észlelés, tervezés, kivitelezés, figyelem, emlékezet)
- Szerencsés, ha a TSMT-foglalkozások kiegészítik a kognitív fejlesztéseket, hiszen egy jobban szervezett szenzoros integrációs működést mutató idegrendszer mellett a kéreg akaratlagos, tanulással javítható funkciói is sikeresebben és gyorsabban pótolhatóak. A Fejlesztőházban lehetőség van jelentkezni komplex iskolaelőkészítő foglalkozásra, ha további segítségre van szükség fejlesztőpedagógus, logopédus, gyógypedagógus és mozgásterapeuta tudja egyénileg is tovább segíteni a gyerekeket.
Iskola előkészítő felmérések, foglalkozások díjai:
- Nild iskolaérettségi vizsgálat: 18000 Ft
- Kis csoportos foglalkozás 5-6 fővel, hetente kétszer 90 perc: 5000 Ft/alkalom
- Mikrocsoportos foglalkozás 2-4 fővel, hetente kétszer 90 perc: 6000 Ft/alkalom